foodinds-lubrication

חומרי סיכה לשימוש בתעשיית המזון:  

רקע כללי:

תעשיית ייצור מוצרי מזון בישראל החלה עוד בתקופת המנדט, אך המפעלים היו מועטים ובלתי משוכללים. כיום התפתחה מאוד תעשיית ייצור המזון וכך גם רמת המיכון. בישראל פועלים כיום כ- 3000 מפעלים לייצור מוצרי מזון, כאשר היצרניות הגדולות הן: תנובה, שטראוס, קבוצת מפעלי אוסם(Nestle), והחברה המרכזית לייצור משקאות קלים.

שוק המזון היצרני מפולח לפלחי משנה הבאים: ייצור חלב ומוצריו, ייצור מוצרי בשר ומזון מן הצומח, משקאות קלים, תעשיית מאפים ומוצרי אפייה, ייצור מזון לבע"ח (מכוני תערובת), ייצור חטיפים וממתקים, ותעשיית השימורים. לכל תעשייה כזו, נדרש שימוש בחומרי סיכה מיוחדים עבור סיכת ציוד ומכונות בתעשייה זו, חומרים בעלי אישורים מתאימים לעבודה בסביבת מזון

הגדרת מזון: כל דומם, צומח או מוצר המשמש לצריכת האדם או עשוי לשמש חומר לייצור מאכל או משקה, לרבות מים וחומרים נותני טעם או צבע (לפי צו פיקוח על מצרכים ושירותים תש"ח).

צרכי שוק תעשיית המזון:

נדרש פיקוח הדוק של משרדי ממשלה על תהליכי הייצור במסגרת של חקיקה, ורבות דובר על הצורך להקמת רשות מזון לאומית בכפיפות למשרדי ממשלה, אך עד היום לא קרתה פריצת דרך מהותית בנושא זה. בעקבות "פרשת רמדיה", הוחלט בשנת 2004 על הקמת מועצה עליונה למזון. עיקר הפיקוח נועד למניעת הרעלות וזיהומים ושמירה על אכיפה נאותה במסגרת תקנות בריאות הציבור.

עיקרי הדרישות מחומרי סיכה המשמשים בייצור מוצרי מזון הם: תאימות למגע ארעי וישיר עם מזון בתהליכי הייצור, עמידות בסביבת מים וכימיקלים, תכונות אנטי בקטריאליות, אישור FDA, אישור NSF H1, אישור כשרות, ועמידה בתקן ISO 21469 הבוחן את תהליכי הייצור של חומרי הסיכה ברמת הייצור אצל ייצרן חומרי הסיכה.

תמהיל השיווק:

GES הינה הנציגה בישראל של חטיבת קסידה (Cassida) מקבוצת פוקס לובריטק ובבעלות חברת פוקס העולמית, המתמחה בייצור חומרי סיכה מיוחדים עבור תעשיות המזון. תמהיל השיווק ניתן להצגה כדלקמן:

·         מוצר- מגוון רחב ומלא עבור כל היישומים במפעלי ייצור מזון, כולל אריזות קטנות ומגוון תרסיסים. המוצרים בעלי לוגו וצבע המעניקים בידול ייחודי.

·         מחיר- הבידול הקיים עם מוצרי קסידה הנתפסים כמותג חזק, מאפשר הצבת רף מחיר אטרקטיבי ללקוחות הקיימים ועבור לקוחות פוטנציאליים.

·         הפצה- שיווק ישיר ללקוחות קצה באמצעות מערך ההזמנות ושירות הלקוחות, כמו כן שיווק דרך מפיצי משנה, וגם שיווק ללקוחות בנקודת המכירה בטקסמה.

·         פרסום- אנו מתפעלים אתר אינטרנט חדש הכולל אפשרות לקבלת "לידים", העברת הדרכות ללקוחות מפתח, וכמו כן משתתפים בתערוכות וכנסים מקצועיים בארץ ובחו"ל.

סיכום:

אנו פועלים בסביבה תחרותית מאתגרת במיוחד, וחשופים לתחרות מתמדת מול מתחרים ישירים, מתחרים עקיפים, וכיום גם סביבת האינטרנט. מטרת העל שלנו היא להפוך למוביל שוק בתחום שיווק חומרי הסיכה למזון מתוצרת קסידה, ואנו פועלים לאתר לקוחות פוטנציאליים על בסיס קבוע.

אנו נסמכים על היתרונות של קסידה כיצרן מוביל ומתמחה של חומרי סיכה איכותיים לתעשיית המזון, המספק מגוון רחב של פתרונות לכל היישומים הנדרשים, פילוחי משנה לפי תתי ענפים הכוללים מדריכים חכמים לבחירת מוצרים, אישורים של ייצרני ציוד, אישורים למזון כולל כשרות, ועוד.